Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Kalmış Pirinç Pilavını Değerlendirme



Merhabalar. Bizim evde pirinç pilavı bir kaldı mı tamamdır. Sonu çöp olur malesef. Bu sefer kıyamadım pilava ve pilavı biraz değiştireyim öyle sunayım dedim:)) Hem pilavı değerlendirmiş oldum hem de sade pirinç pilavından daha da güzel oldu. Mısırlı Köfteli Pilav için gereken malzemeler:

Kalmış pirinç pilavı
1 adet orta boy soğan
2 adet çarliston biber
2 adet orta boy domates
1 tatlı kaşığı salça
Yeterli miktarda sıvı yağ
Pul biber, eser miktarda karabiber, tuz
1 kase tane mısır ve mısırları kavurmak için tereyağı 
10 adet kızarmış köfte

Malzemelerimiz basit. Önce soğanı doğrayıp sıvı yağda kavurun. Ardından biberleri ekleyin ve kavrulmasını bekleyin. Kavrulduktan sonra baharatları ekleyebilirsiniz. Daha sonra doğranan domatesleri ekleyin. Ve domatesler biraz piştikten sonra salçayı ekleyip domateslerin suyunu çekmesini bekleyin. Domatesler suyunu çektikten sonra tuzu ekleyip ocaktan alın. 
Pilavınızı ısıtın. Ben kaynar sudan yarım çay bardağı kadar pilavın dibine döküp kısık ateşte ısıtıyorum. Pilav ısınırken ayrı bir tencerede mısırları 5 dk kadar kavurun. Önce tereyağını eritin ve mısırları koyun. Mısırlara da tuz ekleyin ve kavrulunca ocaktan alın.
Köfteleri ise isterseniz yapabilirsiniz ama ben hazır köfte kullandım. Fırında kızarttığım köfteleri dörde böldüm ve ısınmış pilava ekledim. Daha sonra domates sosu ve ardından mısırları ekleyip karıştırdıktan sonra pilavı tek yemek kaldı geriye:))
Onu da yaptık vesselam:) En azından çöpe gitmedi ve yendi. Ha bir de unutmadan ben bu malzemeleri elimdeki pilava göre ayarladım siz isterseniz malzemeleri kendi pilavınıza göre de ayarlayabilirsiniz.







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder