Blogger tarafından desteklenmektedir.
RSS

Bu Sıcak Yaz Gününde En Güzeli:)

Malum havalar çok sıcak, bunalıyoruz, durduğumuz yerde sırılsıklam oluyoruz. Bundan dolayı sıvı tüketimine özellikle de yaz aylarında dikkat etmek şart. Fakat içinde ne olduğunu bilmediğimiz, sağlıksız içeceklerden uzak durmak gerekir diye düşünüyorum. Bu yüzden ferah ferah, içimizi serinletecek, çok kolay bir tarif olan Limonlu Nane Şerbetini sizlerle paylaşayım dedim. Tarifi Lezzet dergisinin sitesinden aldım ve siteye koydukları fotoğrafa bakınca inanılmaz şekilde canım çekti. Fakat şöyle bir şey var ki o fotoğraftaki nane şerbetinde gıda boyasının kullanıldığı su götürmez bir gerçekti. Tarifte zaten gıda boyası yoktu. Lakin benim için görüntü önemli derseniz de gıda boyası kullanın derim o zaman. Gelelim tarife:


Malzemeler:  Yarım demet taze nane
                       2 limon
                       1 su bardağı toz şeker
                       2 litre su


Malzemeler görüldüğü gibi basit. 2 limonun suyunu sıkıp parçaladığınız taze naneleri ve şekeri 2 litre suyla karıştırıyorsunuz ve 8 saat boyunca kapalı bir kap içerisinde bekletiyorsunuz. 8 saat sonra yapacağımız şerbeti kaynamaya alıyoruz. Ben 1 saat kadar kaynattım. Daha sonra şerbeti süzüp soğumaya bırakıyoruz. Ve şerbetimiz hazır:) Geriye en keyifli kısmı yani buzlu buzlu içmesi kalıyor:) 


Rengine dikkat çekmek istiyorum. Gördüğünüz gibi elde edilen renk bu. Yeşil renk olmasını isterseniz tek çare gıda boyası gibi duruyor.


Gazozlu da olur:)


Ayrıca şunu da eklemek istiyorum. Kokteyl yapmak isterseniz şerbetin içine biraz gazoz koyabilirsiniz. Ortaya güzel, farklı bir şey çıkıyor. Deneyin derim:)







  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 yorum:

Yorum Gönder